نورنیوز - گروه اجتماعی: در سالهای اخیر شاهد افزایش تماسهای مشکوک و کلاهبرداریهایی با پوشش سازمانهای بیمهگر بودهایم. در این تماسها افراد سودجو با معرفی خود بهعنوان نمایندگان نهادهای بیمهای، تلاش میکنند شهروندان را فریب داده و مبالغی را از آنان دریافت کنند.
یکی از افراد میگوید صبح امرو شخصی با او تماس گرفته و مدعی شده است که امکان دریافت هزینه خدمات درمانیای که فرد میتوانسته در دوران شیوع کرونا از آنها استفاده کند اما نکرده است، اکنون در قالب دریافت حقوق و مزایا برای او فراهم شده است.
فرد تماسگیرنده طی اظهاراتی بیاساس مدعی شده که مبالغی که در صندوق بیمه فرد راکد مانده بود، توسط دولت قابل آزادسازی است و میتواند به حساب او بازگردانده شود و برای دریافت این هزینهها، باید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را به حساب مدیر یک شرکت واریز کند.
روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که سازمان تأمین اجتماعی و شعب تابعه آن هیچگونه تماس و ارتباط تلفنی با بیمهشدگان برای امور بیمهای و درمانی در قبال درخواست وجه نداشته و ندارد و همه خدمات بیمهای و درمانی این سازمان در قالب مراجعه حضوری مخاطبان به شعب و کارگزاریهای این سازمان یا استفاده بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان انجام میشود.